Deklaracja dostępności
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Urząd Gminy Wałcz zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elementy graficzne, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych. Zdjęcia i grafiki osadzone w treści dokumentu mogą zawierać niepoprawne opisy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Nadmierne koszty
Ocena dokonana na podstawie analizy kosztów zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu.
Treści nieobjęte przepisami
elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności.
Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Skróty klawiszowe
SHIFT + ALT + H - Strona główna
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej
możesz zgłosić do Osobą kontaktową jest: Zuzanna Klocek, tel. 67-2580242 w.56, e-mail: z.klocek@gminawalcz.pl.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. —
mejlowo z.klocek@gminawalcz.pl lub
telefonicznie 67-2580242 w.56.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od daty wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Link do aplikacji mobilnej:
Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji: Nie dotyczy.
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Gminy Wałcz – ul. Dąbrowskiego 8 1. Przed budynkiem znajduje się parking dla osób niepełnosprawnych; 2. Do głównego wejścia budynku prowadzą schody z poręczami; 3. Od strony ul. Dąbrowskiego dostępne jest wejście dla osób poruszających się m.in. na wózku inwalidzkim; 4. W budynku znajduje się winda przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami; 5. Przestrzenie komunikacyjne poziome i pionowe wolne od barier; 6. W budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych; 7. Na parterze znajduje się tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń a pracownik Biura Obsługi Interesanta służy również informacją głosową; 8. Urząd zapewnia możliwość ewakuacji z budynku osobom ze szczególnymi potrzebami lub ich uratowanie w inny sposób- oznaczenie dróg ewakuacyjnych; 9. Do budynku można wejść z psem asystującym. Budynek Urzędu Gminy – ul. Dąbrowskiego 6 1. Budynek posiada trzy wejścia; 2. W budynku znajdują się dwa wejścia wolne od barier architektonicznych; 3. Przed budynkiem przy ul. Dąbrowskiego 8 znajduje się parking dla osób niepełnosprawnych; 4. W budynku dostępna jest winda, która spełnia wymogi dla osób z niepełnosprawnością; 5. Przestrzenie komunikacyjne w budynku poziome i pionowe są wolne od barier; 6. Na parterze znajduje się toaleta dostosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami ; 7. Urząd zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowanie w inny sposób; 8. Do budynku można wejścia z psem asystującym; 9. Na parterze znajduje się tablica informacyjna dotycząca rozkładu pomieszczeń. Budynek Urzędu Gminy- Kołatnik 1 1. Budynek posiada wejście wolne od barier architektonicznych 2. Przestrzenie poziome wolne od barier; 3. Do budynku można wejść z psem asystującym; 4. Na budynku znajduje się tablica informacyjna; 5. Urząd zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji.